wtorek, 26 lipca 2011

Panna cotta na dwa sposoby

Ostatnio dość często widywałam ten rodzaj włoskiego deseru na blogach. W końcu zmobilizowałam się i sama go zrobiłam. Wstyd się przyznać ale pierwszy raz go skosztowałam. Od teraz będę kojarzyć go z latem :) 
Moją Pana cotte wypróbowałam na dwa sposoby, oceńcie sami :)


Przepis zaczerpnęłam z tej stronki.
  • 2 łyżeczki żelatyny + 2 łyżki zimnej wody
  • 1 laska wanili
  • 250ml mleka (tłustego)
  • 250ml śmietanki
  • 50 g cukru (w przepisie było 80g)
  • 1 łyżka rumu
  • 1 łyżka białego wina

Do podania
Sos truskawkowy: 
300g truskawek 
2 łyżki cukru brązowego
Składniki miksujemy blenderem.
Sorbet z mango: 
1 mango
1/2 szkl. wody mineralnej
sok z połówki cytryny
1 łyżka miodu
Wszystkie składniki zmiksować blenderem, przelać do foremki i włożyć do zmrożenia


Żelatynę zalać dwoma łyżkami wody i odstawić na 5min. Laskę wanilii przekroić wzdłuż i nożykiem wyskrobać ziarenka.
Do rondelka wlać śmietankę, mleko, cukier oraz ziarenka wanilii. Podgrzewać aż cukier się nam rozpuści. Dodajemy rum, wino i doprowadzamy do zagotowania. Zdejmujemy rondelek z ognia i dodajemy żelatynę. Mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Całość rozlewamy do 4 filiżanek lub foremek. Odstawiamy do ostygnięcia. Następnie przykrywamy folią i wstawiamy do lodówki do stężenia (najlepiej na noc).
Przed podaniem filiżanki zanurzamy w ciepłej wodzie- ułatwi nam to wyjecie deseru.

Panna cotta z sosem truskawkowym


Panna cotta z sorbetem z mango

Smacznego !!!

5 komentarzy:

  1. Jak dla mnie to Panna Cotta była, jest i będzie zawsze pysznym deserkiem:) Twoje wyglądają ślicznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obie wersje rewelacyjne! Sama panna cotta jest dla mnie troche zbyt mdla, ale w towarzystwie czegos kwasnego i owocowego smakuje wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bosko! A ja od dawien dawna się zabieram do panny cotty i jakoś ciągle nie mogę się zdecydować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oba sposoby bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo wszystkim za komentarze.
Jeśli Ci się podoba zapraszam częściej.