środa, 13 lipca 2011

Kurczak Tandoori

Nazwa kurczaka pochodzi od nazwy pieca w którym tradycyjnie jest wypiekany. Piec Tandoor- gliniany piec w kształcie dzbana używany w Indiach oraz innych regionach południowej Azji, opalany węglem drzewnym, drewnem lub nawozem, zaś konserwowany liśćmi szpinaku. Temperatura pieczenia przekracza 480°C.

Przepis na kurczaka pochodzi z książki "Kuchnia Azjatycka" (Wielka Księga Kucharska) 


 
  • 1kg uda kurczaka (u mnie tylko ta górna część bez pałek)
  • 60ml soku z cytryny
  • pół małej cebuli
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 cm świeżego imbiru
  • 2 łyżeczki mielonej kolendry
  • 1 łyżka kminku rzymskiego
  • 1 łyżka soku z cytryny dodatkowo
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/4 łyżeczki papryki w proszku
  • szczypta chili w proszku
  • 250ml jogurtu
  • czerwony barwnik do potraw (ja zastąpiłam go 3 łyżeczkami skondensowanego przecieru pomidorowego)
 Z kawałków kurczaka zdejmujemy skórę (skórki myjemy i mrozimy do wykorzystania wkrótce). Kurczaka smarujemy sokiem z cytryny, przykrywamy i wstawiamy do lodówki na 30min. 
W między czasie do blendera wkładamy cebulę, czosnek, imbir, kolendrę, kminek plus dodatkowy sok z cytryny. Miksujemy na gładką masę. Pastę z przypraw łączymy z papryką w proszku, chili oraz jogurtem. Dodajemy barwnik lub przecier, do powstania dość intensywnej czerwonej barwy.
Kurczaka wyjmujemy z lodówki i przekładając do innego naczynia, obficie smarujemy naszą pikantną jogurtową pastą. Przykrywamy folią spożywczą i wstawiamy na całą noc do lodówki, żeby się dobrze zamarynował.
Piekarnik rozgrzewamy do 180stopni. Ułożyć kurczaka na ruszcie nad brytfanną. Piec ok. 45min, aż mięso będzie miękkie. W trakcie pieczenia ja do brytfanny dolewałam wody, bo to co skapuje z kurczaka troszkę dymi. Podawać np. z brązowym ryżem lub pieczywem naan (przepis wkrótce). 


Smacznego !!!





4 komentarze:

  1. Bardzo mi przypadł do gustu...wypróbowałam i jestem zachwycona....cytowałam jak u Ciebie na blogu....zapraszam:
    http://doowa.blogspot.com/2011/10/kurczak-tandooriindie.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam.
    Przepyszne, palce lizac.
    Przepis ten polecam wszystkim moim znajomym.
    Doskonale, chrupiace mieso, bez tluszcu..
    Musze dodac, ze specjalnie w tym celu kupilam piec TANDOOR, co pozwala mi zachowac wspaniala sylwetke i dobre samopoczucie.
    Prosze odwiedzic strone:
    http://www.clayoventandoori.com
    Polecam zafundowac dla siebie i rodziny piec
    a doskonaly przepis KURCZAK TANDOORI wzbogaci Panstwa kuchnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Doroto

    Mam dopiero 18 lat i zaczynam experymentowac w kuchni.
    Moj tata przywiozl Tandoor piec z UK i od tej pory wszyscy moi znajomi zbieramy sie w weekendy i probojemy specjalow kuchni Indyjskiej.
    Prosimy o wiecej przepisow!!!
    A Pani tez polecam taki piec.
    A oto link
    http://tandooriclayoven.co.uk
    0044(0) 7570299107

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo wszystkim za komentarze.
Jeśli Ci się podoba zapraszam częściej.