środa, 13 lipca 2011

Galaretka z truskawkami z sosem czekoladowo - miętowym

Niby klasyczna galaretka, ale sos czekoladowo- miętowy z bitą śmietaną dodaję całkiem innego smaku. Przepis na sos podpatrzyłam w czerwcowym numerze "Kuchni" 

Gdy moja połówka zjadła ten deser stwierdziła : "Nie wiedziałem że taka zwykła galaretka będzie mi tak smakowała" :)

1 galaretka (u mnie cytrynowa)
300g truskawek
200ml śmietanki kremówki

sos czekoladowo - miętowy:
3 łyżki startej gorzkiej czekolady
3 łyżki cukru
40ml rumu
sok z 1 limonki
2 łyżki posiekanej mięty

do podania:
listki mięty
pokrojone kawałki czekolady gorzkiej

Galaretkę przygotowujemy według przepisu na opakowaniu i studzimy. Truskawki myjemy, kroimy na połówki, układamy w pucharkach lub szklaneczkach, zalewamy galaretką. Przykrywamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki do stężenia. 
Śmietanę kremówkę ubijamy, jeśli mamy nie słodzoną, dodajemy podczas ubijania 1 łyżkę cukru.
Wszystkie składniki sosu dokładnie ucieramy blenderem.

Galaretkę podajemy z plamką ubitej śmietany oraz polaną gotowym sosem czekoladowo- miętowym.


Smacznego !!!


3 komentarze:

Dziękuję bardzo wszystkim za komentarze.
Jeśli Ci się podoba zapraszam częściej.