środa, 1 lutego 2012

Chrupiące ciasteczka owsiane

Bardzo chrupiące ciasteczka. W sam raz do porannej kawki lub wieczornej rozgrzewającej herbaty. 
Nie wymagają dużego nakładu pracy.
Polecam spróbować !

 przepis pochodzi ze strony Moje wypieki.

składniki na ok. 40 ciasteczek
  •  200 g miękkiego masła
  • 140 g cukru brązowego
  • 2 łyżki cukru kryształ
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka olejku waniliowego
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 2,5 szkl. błyskawicznych płatków owsianych (np. takich)
Masło ucieramy (miksujemy) na puch, pod koniec wsypujemy biały cukier, dalej miksując. Następnie dodajemy cukier brązowy, miksujemy. Dodajemy jajko, miksujemy. Wsypujemy pozostałe składniki na jeden raz i miksujemy.
Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Z ciasta robimy kuleczki wielkości orzecha włoskiego i spłaszczymy łyżką. Układamy na blaszce z sporych odstępach. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 15 - 17 minut do lekkiego zbrązowienia. 



 Smacznego !!!

10 komentarzy:

  1. Pysznie wyglądają! Muszę koniecznie zrobić jak kupię brązowy cukier :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam ciastka owsiane, jest co pochrupać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciastka owsiane to chyba moje ulubione;) Robiłam już różne wersje, ale takich klasycznych jeszcze nie, bo za każdym razem jak próbowałam to coś dodałam lub zmieniłam ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. strrrasznie lubię owsiane ciasteczka!:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiamy owsiane ciasteczka! piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) nadal się uczę fotografii :)

      Usuń
  6. Są jak znalazł, jak nachodzi ochota na coś słodkiego!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo wszystkim za komentarze.
Jeśli Ci się podoba zapraszam częściej.