sobota, 31 lipca 2010

Tarta z jagodami

Niewiarygodne dla mnie, ale wczoraj okryłam jagody w Irlandii. Musiałam troszkę zebrać i oczywiście zrobiłam jeszcze wieczorem ciasto ;)

Ciasto kruche:
250 g mąki tortowej
100g masła schłodzonego
100g cukru
2 jajka

500g jagód świeżych
2 łyżki cukru
1 łyżka mąki

Do posmarowania:
1 roztrzepane jajko
1 łyżka cukru

Formę na tartę posmarować masłem i oprószyć mąką. Mąkę przesiać do miski, dodać pokrojone w kostkę masło, cukier i sól. Wymieszać składniki palcami, zagniatając je do środka. Wbić jajka i dalej wyrabiać. Gdy ciasto będzie już gładkie, uformować kulę, zawinąć w folię aluminiową i włożyć do zamrażalnika na pół godziny. Piekarnik nagrzać na 180 stopni.
Ciasto rozwinąć z foli, odłożyć 1/3, resztę rozwałkować na posypanej mąką stolnicy na placek o średnicy większej niż forma. Wyłożyć formę ciastem, spód i boki formy. Spód podziurkować widelcem.
Jagody wymieszać w miseczce z cukrem i łyżką mąki; wyłożyć na przygotowany spód. Z pozostałego ciasto uformować paski, poprzekładać je na jagodach, przyklejając do brzegów. Ciasto posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać cukrem. Piec 30 min na złoty kolor.




Smacznego !!!

2 komentarze:

  1. zostałam tu skierowana przez google i wiem jaka tarta u mnie w najblizszym czasie zagosci....

    OdpowiedzUsuń
  2. jej a skąd masz jagody w Irlandii?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo wszystkim za komentarze.
Jeśli Ci się podoba zapraszam częściej.