piątek, 2 grudnia 2011

Rogaliki ze szpinakiem, ricottą i prażonymi płatkami

 Szybki pomysł na danie o każdej porze dnia; jako ciepła lub zimna przekąska. 
W porze obiadowej np. z dodatkiem gorącego czerwonego barszczu, tak jak dzisiaj u mnie :) 

  •  340 g ciasta francuskiego
  • 250 g sera ricotty
  • 250 g świeżego szpinaku
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka masła
  • sól i pieprz do smaku
  • garść płatków migdałowych 
  • 1 jajko do posmarowania rogalików
Szpinak myjemy w zimnej wodzie, oczyszczamy obrywając łodyżki. 
Na suchej patelni prażymy płatki migdałowe aż do zrumienienia; odkładamy na bok do ostygnięcia. 
Na patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy drobno posiekany czosnek, po chwili dodajemy świeży szpinak, dusimy ok 5minut aż odparuje nam cała woda. Po odparowaniu wody do szpinaku wrzucamy ser ricotta oraz uprażone płatki migdałowe, mieszamy i zestawiamy z palnika. Doprawiamy solą i pieprzem. Odstawiamy.
Piekarnik nagrzewamy do 220 stopni.
Ciasto francuskie wałkujemy na grubość ok 2-3mm, wycinamy trójkąty. Każdy trójkąt smarujemy dość obficie szpinakiem i zwijamy od szerszej do węższej strony. Końcówkę trójkąta smarujemy roztrzepanym jajkiem tak by dobrze przykleiła się do rogalika. Każdy rogalik również smarujemy jajkiem i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.


Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok 20-25 minut.


Smacznego !!!

7 komentarzy:

  1. jakie piękne!
    uwielbiam szpinak, więc skuszę się, połączenie z ricottą sprawia, że jeszcze bardziej rozpływa sie w ustach.. mniam
    pozdrawiam i zapraszam do mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że rogaliki na słono to dla mnie ciągle jeszcze nowość - ale wyglądają znakomicie. Jestem pewna, że smakują jeszcze lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny pomysl! Bardzo ladne ci wyszly te rogaliki, takie ksztaltne i foremne.

    OdpowiedzUsuń
  4. lubie takie szpinakowe dobroci:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mojej teściowej zerkającej mi przez ramie przepis spodobał się równie bardzo jak mnie. Pomijając fakt, że obie lubimy szpinak, to jeszcze ricotta... mmm, prawdziwe dobroci :]

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmmm, pycha! ale mi narobiłaś apetytu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniale wyglądają i ciekawie skomponowane

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo wszystkim za komentarze.
Jeśli Ci się podoba zapraszam częściej.