poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Chlebek bananowy

Tak bardzo znany na blogach chlebek, dzisiaj zawitał po raz pierwszy i u mnie. Przepis zaczerpnęłam od Dorotas30
Po degustacji stwierdzam, że pojawi się pewnie jeszcze nie raz na moim blogu w różnych odsłonach :)


  • 1,5 szkl. mąki
  • 2 jaja 
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 dojrzałe banany
  • 1/3 szkl. roztopionego masła
  • szczypta soli (ja pominęłam bo miałam solone masło)
 Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, sodą, cukrem i szczyptą soli. W drugim naczyniu rozgniatamy banany dodajemy roztopione masło i jajka. Roztrzepujemy widelcem. Do suchych składników dodajemy mokre i wszystko ze sobą dobrze mieszamy. Przelewamy do natłuszczonej formy i wysypanej mąką. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 220stopni i pieczemy ok. 40-45min.



Smacznego !!!

5 komentarzy:

  1. och, mam ja chętkę na taki chlebek:) właśnie dlatego, że tak często pojawia się na blogach:) twój wygląda niesamowicie pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie bananowe chlebki są pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja nigdy nie wiem, może ty mi powiesz - czy to jest deser, po prostu ciasto cos jak keks, czy faktycznie cos w stronę chlebka? Z czym to się je? Do czego pasuje?

    OdpowiedzUsuń
  4. @zauberi- oj pachniało bardzo
    @Ola- to raczej ciasto, prawie nic nie ma wspólnego z chlebem, poza formą :)
    moim zdaniem jest dobre jako słodkie śniadanko do różnych twarożków...ale równie dobrze smakuje z masłem orzechowym lub nutella

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo wszystkim za komentarze.
Jeśli Ci się podoba zapraszam częściej.