poniedziałek, 23 maja 2011

Zupa dyniowa z prażonymi migdałami

Po ostatniej potrawie zostało mi pół dyni, więc trzeba było coś z nią zrobić. Miałam mało czasu, więc wymyśliłam zupę. Nigdy wcześniej nie próbowałam zupy na bazie mleka kokosowego... ale gdzieś podpatrzyłam, coś dodałam od siebie i efekt chyba nie wyszedł najgorszy.

  • 1/2 średniej dyni piżmowej
  • 1 cebula
  • 3 średnie ziemniaki
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 puszka mleka kokosowego light
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 3 szkl. wody lub bulionu warzywnego
  • 2 łyżeczki kuminu mielonego
  • 2 łyżeczki ostrego curry
  • ok. 1 łyżeczki ostrej papryki
  • płatki migdałowe
  • 2 łyżki oliwy 
  • sól, pieprz

Dynię, ziemniaki i czosnek obieramy, kroimy w kostkę. Cebulę w pół krążki. 
W garnku rozgrzewamy oliwę, na której podsmażamy najpierw cebulę (do zrumienienia) , następnie dodajemy czosnek, a zaraz po chwili ziemniaki i dynię. Podsmażamy przez chwilkę, ale nie doprowadzamy do przypalenia. Całość zalewamy mlekiem kokosowym, oraz 3 szkl. wody lub bulionu. Dodajemy kumin,  curry, ostrą paprykę i przecier pomidorowy. Gotujemy ok 30min. aż warzywa będą miękkie.
W między czasie prażymy płatki migdałowe na suchej patelni.
Jeśli warzywa w zupie zmiękły nam, miksujemy blenderem, doprawiamy do smaku solą i pieprzem.



Zupę podajemy posypaną migdałami.




Smacznego !!!




2 komentarze:

  1. bardzo ciekawa zupka. płatki migdałów są świetnym zwieńczeniem całości;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jeszcze nigdy nie robiłam na bazie mleczka kokosowego :) ale spróbuje, bo w curry jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo wszystkim za komentarze.
Jeśli Ci się podoba zapraszam częściej.