sobota, 13 listopada 2010

Pizza z mozzarellą i cukinią

Pomysł na farsz powstał po przeczytaniu "Kuchni" (numer październikowy). Autor polecał kabaczka z oscypkiem za cieście francuskim. Ja pomyślałam od razu o pizzy, ale z cukinią i mozzarellą. 
Mam nadzieję że posmakuje Wam moja propozycja :)


Ciasto :
  • 1,5 szkl. mąki
  • 1 łyżka drożdży instant
  • 1 szkl. ciepłej wody
  • 2 łyżki oliwy smakowej (tymianek+ czosnek)
  • 1 łyżeczka oregano i bazylii suszonej (utarte w moździerzu)
  • 0,5 łyżeczki soli 

Farsz:
  • 1 cukinia
  • 2 kulki mozzarelli
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • sok z 1/2 cytryny
  • 1 ząbek czosnku
  • świeży tymianek
  • sól, pieprz
  • garść pestek dyni

Mąkę przesiewamy, dodajemy olej, drożdże, zioła, sól i ciepłą wodę. Dobrze wyrabiamy, tak by ciasto nie kleiło się do ręki. Ciasto wkładamy w misce wysypanej mąką, przykrywamy ściereczką i pozostawiamy do podwojenia objętości (min. 1 godz). 
Piekarnik rozgrzać do maksymalnej temperatury (260 stopni)
Cukinię i mozzarellę pokroić na niezbyt grube plasterki. 
Oliwę wymieszać z sokiem z cytryny i przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Do marynaty dodać pokrojoną cukinię. Odstawić. 
Z ciasta uformować spód do pizzy pozostawiając grubsze boki. Ułożyć plastry cukinii, mozzarelli, posypać pestkami dyni, świeżym rozmarynem, oraz solą i pieprzem. 

Pizzę wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec 15-20 minut.
Od razu podawać.



Smacznego !!!

6 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł...Miałam chęć na cukinię po przeczytaniu tego numeru ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetycznie wyglada ta twoja pizza. Jako fanka cukinii na pewno wyprobuje. Mozzarelli samej w sobie nie lubie specjalnie, jest mdla i bez smaku, ale na pizzy, w towarzystwie intensywniejszych smakow (albo z pomidorami) - to juz zupelnie inna historia.

    OdpowiedzUsuń
  3. no, no...
    dodałabym tylko garśc suszonych pomidorów i ziołą oliwę..

    OdpowiedzUsuń
  4. to fakt z suszonymi pomidorkami smak byłby wyraźniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. polubiłam bardzo smak mozzarelli. próbowałam już takiej zapiekanej wersji i myślę, że w pizzy smakuje równie pysznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo wszystkim za komentarze.
Jeśli Ci się podoba zapraszam częściej.